عاصم آرین

وبلاگی برای دانلود - جوک - آموزشی - مطالب تفریحی - و غیره...

عاصم آرین

وبلاگی برای دانلود - جوک - آموزشی - مطالب تفریحی - و غیره...

خواص دارویی عسل

 اثرات ضد باکتری و ضد قارچی :

این اثرات به خوبی اثبات شده است . عسل رقیق نشده از رشد باکتریهایی مثل استافیلکوک اورئوس و میکروب های مهاجم به دستگاه گوارش و قارچ هایی نظیر کاندیدا آلبیکانس جلوگیری می کند . در غلظت ۳۰-۵۰٪ عسل از آنتی بیوتیک های رایج در درمان عفونت های ادراری مؤثرتر است .

شیوه دقیقه اثرات ضدمیکروبی عسل ناشناخته مانده است . PH  پائین ، تخریب اسمزی میکروب ها و وجود موارد نابوده کننده باکتری ، که مجموعاً Inhibin نامیده می شوند می تواند دارای این اثر باشد .

 

ادامه مطلب ...

آموزش(عسل درمانی)


 

یا مَن اسمه دواءُ وَ ذکره شفاءُ

 

رسول گرامی اسلام (ص) می فرماید:

کسی که در هر ماه سه بامداد عسل بخورد به قصد شفایی که خداوند متعال در قرآن کریم درباره عسل فرموده است از بیماری های زیاد مصون می ماند.

 

م.کالینین(m.kahinine) می نویسد:

مردم مانند جویندگان طلا و الماسند : آنچه را ارزشمندتر و نشانه هوشمندی است فراهم می آورند ، بر می گزینند و دهها سال به آن می پردازند . در طی صدها سال ملتها در طبیعت مقادیر زیادی دارو کشف کرده اند که احتمال دارد در آزمایش زمان تاب نیاورده و به بوتۀ فراموشی سپرده شوند.ولی انگبین(عسل)زنبوران عسل ،در این آزمایش همواره سودمند بوده و مسلمأ در آن یک داروی عالی برای درمان دردهای بیشمار وجود دارد.

 

 

رسول اکرم(ص) می فرماید مومن مانند زنبور عسل است : اگر با او کنار بیایی و همکاری کنی او هم سودمند است . اگر از او اندرزی بپرسی او برای تو سود بخش است. اگر در کنار او بنشینی برای تو سود آور است همه چیز او سودمند است چون همه چیز زنبور عسل (عسل ، گرده ، ژله رویال و...)سودمند است.

 

متخصصین علم زنبور شناسی می گویند علت اینکه ملکه زنبور عسل در 24 ساعت می تواند در حدود 2000 تخم بگذارد و مدت 3 تا 5 سال زندگی کند (در حالی که عمر زنبورهای دیگر 45 تا 60 روز است)این است که ملکه غذای مخصوصی تغذیه می کند که سایر زنبوران به جز سه روز اول مرحله رشد به آن دسترسی ندارند این غذای مخصوص ژله رویال نام دارد و اهمیت آن در زندگی زنبور عسل همانند نقش شیر مادر در زندگی نوزادان است.


ادامه مطلب ...

معلومات درباره عسل وخواص دارویی آن

 در درجه اول و با ارزش ترین خواص تغذیه عسل در تولید انرژی و مکملی برای فراهم کردن میزان کالری بدن است .

ادامه مطلب ...

جملات عاشقانه همراه با عکس

ای که هوای من شده ای

دم زدن د تو حیات من است

ادامه مطلب ...

اشعار همراه با عکس

بیا با شوق هم دینا بسازیم 

من ومن راشکسته ما بسازیم 

اگر چه قطره های بی پناهیم

به پای هم بیا دریا بسازیم 

ستاره درستاره ماه درماه 

شکوهی بردل شبها بسازیم

بیا با وازه های آبی عشق

سورد تازه بر لبها بسازیم 

بیا رنگین کمانی از محبت 

به طاق نصرت دلها بسازیم 



ادامه مطلب ...